Grafimedia in 2020

De nieuwe online spelers in de grafimedia hebben marktaandeel gewonnen door massadrukwerk te automatiseren. De traditionele drukkerijen worden gedwongen die trend te volgen of zich te specialiseren.

De nieuwe online spelers in de grafimedia hebben marktaandeel gewonnen door massadrukwerk te automatiseren. De traditionele drukkerijen worden gedwongen die trend te volgen of zich te specialiseren. Een drukkerij kan zich bijvoorbeeld onderscheiden door het aanbieden van gepersonaliseerde marketing. Gedrukt reclamedrukwerk is effectiever als het is afgestemd op de ontvanger, zoals een op maat gesneden aanbieding met zijn of haar naam in de aanhef. Specialisatie vereist nieuwe competenties die worden ondersteund door informatietechnologie.

De digitale drukkerij en variabele data - Een effectief antwoord op Web2Print

Deze whitepaper kijkt naar de transitie van traditioneel printen naar web2print. De grafimediabranche is de laatste jaren sterk veranderd door opkomende spelers. Nieuwe bedrijven zoals Vistaprint, Drukwerkdeal,Flyerzone en PrintCarrier concurreren op prijs met behulp van web2printechnologie.

Download whitepaper

Transitie van speciaaldrukkerij Lijnco naar een digitale speler

Lijnco is een speciaaldrukkerij die van plan was om hun diensten via het web aan te bieden. Een nieuw e-commerce kanaal zou de productlijn ontsluiten voor bestaande en nieuwe klanten. YTEC heeft deze transitie vanaf 2010 begeleid.

Download casestudy
Bedankt. We nemen contact met je op.

Interesse?

We zien dat je geïnteresseerd bent in deze markt. Wanneer het je leuk lijkt om een keer in gesprek te gaan over digitalisering binnen jouw bedrijf kun je hiernaast je contactgegevens achterlaten.
XSluiten